Întreţinere baterii auto
- Testere pentru baterii de maşini
- Încărcătoare şi întreţinerea încărcătoarelor
- Încărcătoare - PROFI
- Accesorii
Cele mai vândute
Marea majoritate a mijloacelor de transport actuale motorizate au nevoie pentru funcționare un acumulator.
Deși acumulatorul este folosit cel mai mult pentru punerea motorului în funcțiune, deci pentru pornire, funcțiile acestuia sunt bineînțeles mult mai ample. Alimentează rețeaua electrică a vehiculului în perioada când motorul nu este pornit, dar și în perioada când motorul este în funcțiune și sistemul este alimentat de alternator. Acumulatorul este pregătit să acopere eventualul consum de vârf la pornirea consumatorului cu un consum mare la pornire. Prin toate acestea starea proastă a acumulatorului o simțim tocmai la pornire.
Acumulatoarele moderne sunt construite treptat să necesite cât mai puțină întreținere. Astfel nu trebuie controlat nivelul de electrolit, nu trebuie completată apa distilată și nici soluție de acid și măsurare de pH la electrolit. Cu toate acestea o anumită grijă trebuie însă acordată acumulatorului.
În primul rând este valabil că acumulatorul ar trebui întreținut curat și uscat. Contactele acestuia ar trebui gresate ușor cu grăsime iar clemele de racordare la acestea bine strânse. Iar acumulatorul ar trebui să se mențină în stare suficient de încărcată, ceea ce este o problemă mai ales la vehiculele care circulă pe distanțe scurte când acumulatorul nu reușește să se încarce de la alternator la nivelul dinaintea pornirii. După câteva astfel de curse valoarea de încărcare a acumulatorului poate să scadă într-atât încât acumulatorul nu mai este capabil să pornească motorul.
Deoarece pe departe nu fiecare autovehicul este echipat cu diagnosticarea acumulatorului, în sortimentul nostru sunt câteva testere care sunt capabile să vă indice în câteva secunde în ce stare este acumulatorul. Varianta mai simplă are indicator în forma a trei diode LED color, testere mai complexe dispun deja de sarcină de conectarea și verifică acumulatorul la consumul mare de energie.
Dacă descoperiți că acumulatorul necesită încărcare, avem pentru dvs. sortimentul de încărcătoare și de asemenea surse de menținere. Acestea sunt potrivite de ex. la depozitarea acumulatorului în afara vehiculului, de ex. dacă nu se circulă cu autovehiculul în afara sezonului, sau sunt potrivite la menținerea acumulatoarelor mai vechi în perioada de iarnă în stare încărcată și la parcare.
Foarte potrivit poate să fie încărcătorul cu funcția START. Este tocmai pentru cazurile când acumulatorul are deja ceva vreme de funcționare și la aceasta se ivește de ex. primul ger. La aceasta proprietarul mașinii este grăbit, sosește dimineața la mașină, rotește cheia, motorul se rotește alene de două ori și gata. Dacă proprietarul nu dorește să fugă la stația de transport în comun, are două posibilități. Fie că scoate un încărcător și va aștepta 30 de minute sau poate o oră până ce acumulatorul învie, sau scoate încărcătorul cu funcția START, cu ajutorul acestuia pornește motorul iar înviorarea acumulatorului o lasă pe seama alternatorului pe durata deplasării. În orice caz, cu acest încărcător va pleca imediat.
Încărcătoarele din seria PROFI vor fi apreciate mai ales de service-urile, bazarurile auto, eventual de pasionații de garaj. Încărcătoarele sunt prevăzute cu transformator mare, capabil să furnizeze până la 40 amperi pentru încărcare și până la 400 amperi pentru pornire. Dispun și de tensiunea de 24 V pentru rețelele camioanelor și ale tractoarelor. Cablurile de conectare sunt de secțiune mare și din cupru de calitate.
Secția de întreținere a bateriilor auto are de asemenea o multitudine de accesorii care înlesnesc lucrările de service la acumulatoarele cu sau fără întreținere. Veți găsi aici și seturi pentru alimentarea unității de comandă la decuplarea acumulatorului de la rețeaua vehiculului.